FAQ - Najczęściej zadawane pytania
1.W jaki sposób matki dostarczane są do odbiorcy?
Matki wysyłane są za pośrednictwem Poczty Polskiej jako paczka priorytetowa za pobraniem. Koszt przesyłki ponosi odbiorca. Najczęściej paczka jest dostarczona do 48 godzin od jej nadania.
2.Czy matki można przetrzymywać w domu?
Tak, nie dłużej niż 2 dni. Zwrócić należy uwagę by w pomieszczeniu nie używano preparatów do zwalczania much, komarów, itp. Nie należy umieszczać klateczek w oknie, na słońcu.
W klateczce jest pokarm starczący pszczołom na kilka dni.
3.Czy matki są dotowane przez ARiMR?
Tak, o ile zamówienie złoży związek lub stowarzyszenie, które wystąpiło o takie dotacje.
4.Czy w pasiece można kupić odkłady lub pakiety?
Nie, pasieka zajmuje się wyłącznie sprzedażą matek pszczelich.
5.Jakie są warunki reklamacji?
Reklamacji podlegają matki inseminowane, które nie rozpoczęły czerwienia po 21 dniach od poddania do rodziny lub czerwią trutowo. W każdym przypadku reklamacja będzie uwzględniona po odesłaniu reklamowanej matki do hodowcy.
1.W jaki sposób matki dostarczane są do odbiorcy?
Matki wysyłane są za pośrednictwem Poczty Polskiej jako paczka priorytetowa za pobraniem. Koszt przesyłki ponosi odbiorca. Najczęściej paczka jest dostarczona do 48 godzin od jej nadania.
2.Czy matki można przetrzymywać w domu?
Tak, nie dłużej niż 2 dni. Zwrócić należy uwagę by w pomieszczeniu nie używano preparatów do zwalczania much, komarów, itp. Nie należy umieszczać klateczek w oknie, na słońcu.
W klateczce jest pokarm starczący pszczołom na kilka dni.
3.Czy matki są dotowane przez ARiMR?
Tak, o ile zamówienie złoży związek lub stowarzyszenie, które wystąpiło o takie dotacje.
4.Czy w pasiece można kupić odkłady lub pakiety?
Nie, pasieka zajmuje się wyłącznie sprzedażą matek pszczelich.
5.Jakie są warunki reklamacji?
Reklamacji podlegają matki inseminowane, które nie rozpoczęły czerwienia po 21 dniach od poddania do rodziny lub czerwią trutowo. W każdym przypadku reklamacja będzie uwzględniona po odesłaniu reklamowanej matki do hodowcy.